2016. április 11., hétfő

Koncz Katalin a Leányrablásról a Moly.hu-n

Nagy büszkeséggel osztom meg Veletek egyik tagunknak, Koncz Katalinnak a Leányrablás Budapesten c. Böszörményi Gyula kötetről készült értékelését, amit a moly.hu-n is publikáltak, és amit maga a szerző is értékelt.

"Kinyitottam és visszarepültem a XX. század derekára. Semmi másra nem vágytam jobban mint egy ilyen utazásra abba a korszakba amit a magyar történelemből a legjobban szeretek.
A karakterek tényleg majd lelépnek a lapokról. Mili kisasszonyt szinte a barátnőmnek éreztem a kötet végére, Ambrózy báró pedig olyannyira titokzatos és arisztokratikus volt, amennyire csak lehetett.
Fantasztikus pontossággal láthattuk megelevenedni magunk előtt a XIX. végi XX. század eleji hétköznapi életet, szinte minden társadalmi rétegre vonatkoztatva. Egy igazi valósághű képet kaptunk! Nem is reméltem, hogy a XXI. században is lehet még ilyen történetet találni!
A karakterek, akik megjelennek a könyvben (nem csak a főbb, de a mellékszereplők is) sokszor valódi alapokon nyugszanak, ami minden bizonnyal rengeteg kutatómunka gyönyörű eredménye.
Mindig meglep, hogy Böszörményi Gyula mennyiféle hangnemet tud megütni és ez az új hang is teljességgel lenyűgözött!
Egy élmény volt, és remélem, hogy hamarosan a következő kötet is a kezembe kerülhet hasonlóan stílusos borítóval díszítve…
"
Forrás: http://moly.hu/ertekelesek/1731763

Köszönjük ezt az alapos, s választékos megfogalmazást, ami szerintem azoknak is felkeltei az érdeklődését a könyv iránt, akik még nem ismerik ezt a történetet.

Reagálva az utolsó mondatra: a második kötet már kölcsönözhető a TiniZugban! :)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése